måndag 1 september 2008

Blä!

Att tro att man vaknar av att vattenkranen står på är ett underligt beteende. Att sedan ångra sig och tro att det bara är blomvattnet som rinner ner i krukan är typ ännu värre. Inget av det stämde, jag vet egentligen inte vad som stod på för jag orkade inte ta mig upp ur sängen. Anledningen till detta underliga beteende, tror jag (hoppas jag), beror på mitt nya boende. Jag har för första natten sovit i min fina lilla etta. Hela sommaren har jag bott i lådor, väskor och ikea-påsar hemma hos mina föräldrar, Patrics föräldrar, Patric och lite på Öland. Det har varit otroligt påfrestande och jävligt tröttsamt. Tänk er att behöva rota igenom fem olika sorters klädbehållare (?) för att ändå inte hitta det man söker. Men nu har jag alltså äntligen kommit till rätta.

Skolan börjar imorgon och jag borde egentligen läsa den fantastiska (läs tråkiga) boken "Lära av sagan" men jag hittar hela tiden orsaker till att låta det vänta lite. Dessutom skulle den bara läsas överskådligt som enligt mig betyder; bläddra igenom fanskapet och läs rubrikerna. Man måste väl kunna få ta det lite lugnt så här precis i början.

Inga kommentarer: