måndag 22 september 2008

vänner..

Eftersom det förekommer en del namedropping i denna blogg tänkte jag köra en liten förklaring över vilka alla är typ. Jag kommer nedan att presentera mina vänner i så kallade "gäng" (märk Maria Magnusson-undertonen).

"Lenhovda-gänget": Emil & Ebba, Linnéa & Tobias, Karolin & Mattias, Tina & Uffe och Patric & jag.
Oftast umgås jag och Patric med detta gäng på diverse tillställningar såsom grillfester, kräftskivor och nyårsaftnar. Vi har umgåtts till och från och i massa olika konstellationer sedan högstadiet så "jag har aldrig" är lite överspelat vid det här laget. De flesta av oss bor numera inte i Lenhovda med för att förstå vilka man pratar om funkar detta namn bra.

"Gymnasie-gänget" alternativt. "Svarta Klubben": Lisa, Chris, Sara, Lilja och jag.
Jag har tidigare berättat om några av våra bravader och ja vi har en del gemensamma minnen. Vi hinner tyvärr inte träffas så ofta numera eftersom alla bor på olika håll men som sagt en eller två gången om året så jävlar.

"Kalmar-gänget": Hanna, Maria, Isa och jag.
Egentligen ingår många fler i detta gäng eftersom alla faller in i denna grupp som jag lärt känna i Kalmar men detta är mina tre närmaste "Kalmar-vänner". Vi har inte känt varandra så länge men diggade varandra direkt typ. Hanna och jag bodde nästan grannar fram tills i sommar och det var det bästa. Emma borde också nämnas eftersom hon är cool och för att hon hämtade mig på stationen idag ; )

Vid ett tillfälle har två av dessa gäng sammanförts för att festa och fira min 20-årsdag. Då blev det party på riktigt!




1 kommentar:

Anonym sa...

naw, nu blir doris generad..