söndag 14 september 2008

(Hanna, om du äter frukost så råder jag dig till att läsa detta vid ett senare tillfälle).

Jag är numera en kvinna på resande fot. Var och varannan helg far jag fram och tillbaka till Växjö och då med hjälp av tåg. Idag när jag satt och som vanligt lyssnade på min iPod kände jag en liten stinkande doft sprida sig. Jag började oroa mig för att det var jag som hade läckt utan att ha hört det (pga musiken) men så hörde jag en mamma bakom mig utropa: "men Alex, har du bajsat i blöjan nu?" Jag vill bara informera alla om att jag inte vill ha en unge som sitter bakom mig och bajsar när jag åker tåg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Mathilda! Vi har ju pratat om det här, om ca 3 år är du på din förlossnings- och befruktningstopp, vilket i sin tur leder till att det är du som sitter där på tåget med en bajsunge i famnen och undrar hur i helvete det kunde gå till. Så inga fler fördomar nu tack. (Till alla er som tror att jag är ett pucko: Detta är ett s.k "interninlägg" och nej, det är ingen roman som jag just skrivit!)

brunettilda sa...

haha okej emma.. bra där!