måndag 29 september 2008

(Hanna-varning igen om du äter frukost just nu, vänta till ett senare tillfälle).

Att ha studiegruppsarbete innebär att man sitter i en grupp och gör uppgifter och diskuterar. Grejen är att endast hälften av diskussionerna är väsentliga för skolarbetet. Idag kom vi in på en diskussion angående bajs. Anledningen till att vi kom in på det var för att Isa vill börja käka järntabletter och jag har lärt mig och vet av egna erfarenheter att bajset blir svart vid förtäring av dessa. I alla fall så urartade diskussionen i torkningsteknik och olika mer eller mindre kända uttryck, jag bjuder på några.

Touchdown - bajskorven är i detta fall så lång att den nuddar vattenytan. (Det råder delade meningar om vad detta faktiskt kallas så om någon har ett annat förslag så kommentera!)

Submarine - denna form av bajskorv är så tung så att den direkt försvinner spårlöst ut i rören. Citat: "Såna är kul!"

Floater - denna är väl motsatsen till en submarine, den är så lätt så att den flyter på vattenytan.

Jag måste säga att jag skrattade högt innan och jag skrattar medan jag skriver. Bajs är kul!

1 kommentar:

Anonym sa...

usch, jag har alltför mycket erfarenhet av det svarta guldet från ålderdomshemmet för att underhållas av detta.