onsdag 3 september 2008

Jag kan väl känna att jag framstår lite som en bitterfitta på den här bloggen. Jag vet inte om det är en helt korrekt bild av mig men det kan väl stämma till viss del. Alltså en del människor är ju faktiskt ganska tröga i allmänhet. Till exempel kvinnan som stod med sin barnvagn och täckte hela cykelvägen idag så att ingen kunde komma förbi. Henne hade jag lust att bara skrika rakt i ansiktet men det hade ju kunnat skrämma barnet, och barn gillar jag ju. Kanske är det just därför jag kommer så bra överens med barn, för att de oftast inte har någon avsikt och inte kan rå för hur tröga de är. Det beror ju också bara på föräldrarna.
Jag vill för övrigt påpeka att jag ändå kan vara väldigt trevlig och social när jag vill, man skulle kunna säga att jag är hyfsat falsk. Men är det egentligen inte ganska många som är falska utan att erkänna det? Många säger att det är så hemskt med falska människor och ja det kan det väl vara men det är väl bättre att låtsas tycka om en person på t.ex. jobbet istället för att vara otrevlig, det skapar ju bara dålig stämning.
Jag vill bara tala om för mina vänner och det är väl typ bara en del av er som läser detta att jag tycker om er. Helt utan underton, ironi eller falskhet.

Inga kommentarer: