tisdag 2 september 2008

Hårda bud

Första dagen i plugget bjöd ju inte på några vidare överraskningar, distansarna var lika dumma i huvudet som vanligt, lärarna flummade lika mycket som de brukar och det var en lika ogivande föreläsning som alltid. Distansarna är en grupp människor som bor i exempelvis Västervik och Vimmerby som inte vill plugga på högskolan i Kalmar utan på distans. Dock finns det vissa dagar då de måste infinna sig på campus och imorgon är bland annat en sådan. Schemat har legat ute sedan juni och alla är väl införstådda med att dagen börjar vid 8.15.

Plötsligt hörs en kvinna från Västervik:

"Jag vill bara påpeka att det är lite problem med att börja så tidigt för mig för jag har man, barn och dagis öppnar inte förrän halv sju och vi måste åka innan dess."

Alla campusstudenter suckar frustrerande när en diskussion börjar huruvida det går att lösa att börja dagen senare och så vidare. Lärarna märker naturligtvis att vi på campus inte står ut och riktar micen till oss för att säga vad vi tycker.

Jag: "Du visste ju redan innan du sökte att du hade barn och man och om det inte funkar för dig så kanske du ska göra något annat."

Nu kanske ni tycker att jag var lite väl hård mot den stackars kvinnan men sanna mina ord, hon förtjänade det. Och dessutom var det inte bara mot henne utan även de andra som stod på hennes sida. Det vill säga, de andra feta morsorna.

I övrigt vill jag också säga att jag saknade Hanna jämte mig idag, hon hoppade av för att göra något som hon verkligen ville istället. Typiskt för mig, det är liksom ingen som kan göra en tråkig föreläsning till hyfsat rolig som hon. Får väl skicka mms med änder och popcorn på till nån annan istället.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag hatar att ha mammor i klassen! nu går jag i en fjortisklass så är det faktiskt bättre. hehe.