tisdag 9 september 2008

hyllning till alla dvärgar

För ett tag sedan hade jag en konstig känsla av att alla dvärgar förföljde mig. Det finns inte jättemånga dvärgar i Kalmar men några stycken och just då verkade alla vara ute efter mig. Ni som hängde med i Big Brother-svängen för några år sedan minns kanske dvärgen Manne som var med, han bor i alla fall i Kalmar och tycker att han är jättecool. Han hänger med de "tuffa" typerna och man stöter på honom på diverse uteställen. Bland annat såg jag honom i Borgholm på Strand där han fick ställa sig på en kruka för att kunna se Petter lite bättre. I annat fall brukar jag störa mig på honom men just då kände jag bara för att gå fram och krama honom.
Se bara hur cool han är liksom..

Ibland när jag har "lediga" dagar så brukar min lunch klaffa ganska bra med Oprah och igår var just en sådan dag. Anledningen till att jag tar upp det är för att det handlade om en mamma-dvärg, en pappa-dvärg och deras familj igår. De hade fått tre "normala" barn och ett dvärg-barn och dvärgungen var så söt. I alla fall när jag satt och studerade dem så kom jag att tänka på hur coola de faktiskt är. De är liksom helt vanliga människor, med normalt iq och så vidare men med väldigt små kroppar. Jag vill bara uppmana alla att en gång i sitt liv studera en dvärg väldigt noga för att se deras coolhet. Ja jag har börjat digga dvärgarna mer och mer och vill uppmana alla att inte se ner på dem för mycket.

Inga kommentarer: