onsdag 24 september 2008

Det finns vissa männsikor som har en tendens att alltid försent. Det finns några sådana i min klass, exempelvis Isa och Maria ; ) Jag förstår liksom inte grejen. Varför går man bara inte några minuter tidigare när man vet att man alltid är några minuter försenad? Jag är helt tvärtom, jag kommer oftast lite för tidigt istället men det stör ju oftast inte någon. Vi har en mamma i klassen som alltid kommer 10 minuter efter att vi har börjat, det slår aldrig fel liksom. Visst att hon har fyra barn och så vidare men jag fattar ändå inte. Snart får jag ett utbrott på henne och bara skriker när hon öppnar dörren. Något i stil med: "Lär dig klockan kvinna!" kanske skulle kunna funka.

(Vill bara påpeka att mitt förra inlägg kändes väldigt fjortis när jag läste det i efterhand men vad gör det?)

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag är också alltid tio minuter tidig, tur att det finns fler som mig :)

Anonym sa...

Mathilda det är för att jag är en tidsoptimist, pappa sa att det kommer med åldern. Men med tanke på vår "fyrbarnsmamma" kanske jag inte ska hoppas för mycket..