lördag 30 augusti 2008

Party mood.

Jag är i full gång att förbereda mig för fest och för att komma i rätt stämning spelas naturligtvis musik på en fruktansvärt hög nivå. Plötsligt skrålar Vengaboys ut ur högtalarna med "Boom, boom, boom". Jag springer till datorn för att snabbt byta låt och se till så att ingen hört men för egen del är det ju redan för sent. Jag börjar starkt ifrågasätta min musiksmak när låten infinner sig på listan bland de 25 mest spelade. Den enda som jag kan tänka mig ursäkta detta är Chris då även hon kan ha en förkärlek till både Arash och Basshunter men i detta fall förstår nog inte ens hon.

Samtidigt som jag lyssnar på dålig musik lockar jag mitt hår och blir otroligt frustrerad över att min vänstra sida av huvudet är så otroligt svårfriserad men det var visst locktången som inte var på. Ooops. Ni som känner mig kanske undrar vad fanken jag använder en locktång till då jag är fruktansvärt självlockig men jag kan visa resultatet senare. Kvällens fest är en kräftskiva och jag antar att hattar kommer infinna sig vilket kommer förstöra mina lockar totalt. Jag får se till att ha druckit upp halva min jäger vid det laget. Och ja, man dricker jäger på landet.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag har faktiskt "boom"-singeln här hemma, inköpt på det goda 90-talet för 29 kronor. lyssnar aldrig på den nuförtiden dock. hellre arash och basshunter då!
pusspuss