måndag 1 september 2008

Ja så var det bevisat. Ettan, tvåan och fyran suger. Eller de kanske inte direkt suger men att vara en ganska inbiten tv-tittare och sedan plötsligt bara ha tillgång till de tre mest "festliga" kanalerna är traumatiskt.

Eftersom jag numera bor ensam så är tv:n mitt mest sociala sällskap och vid lunch fick jag äta tillsammans med trav som visades på tv 4, det var inte så värst spännande. Dock började jag fundera på om det är kusken eller hästen som man hejar på och ger pris till om den vinner. Jag skulle vilja påstå, även om jag riskerar att få brevbomber från alla Sveriges kuskar, att det är hästen som gör det stora jobbet. Jag menar kusken sitter ju bara där och piskar och sen har han mage att begära att hästen inte får galoppera trots att den ska springa fortare och fortare. Jag undrar egentligen hur mycket hästarna får ut av alla de där pengarna och priserna som de vinner. Extra mycket äpplen och morötter eller en lyxtransport kanske? Det kanske framgår att jag inte förstår särskilt mycket av just trav men jag förde en väldigt intressant diskussion för mig själv. Ytterligare fem dagar kommer jag försöka överleva med dessa kanaler men på onsdag börjar ju Idol så det får bli min räddning.

För övrigt har jag fortfarande inte läst mer än första kapitlet i min bok, kanske borde göra det istället för att titta på program som jag ändå inte vill se...

3 kommentarer:

Anonym sa...

my god! lyssna på radio dagtid, det är skönare. annars kan jag ge en topp tre-lista på vad du kommer att missa:

- vakna med the voice (men finns ju på nätet)
- ensam mamma söker
- gossip girl

osv.

brunettilda sa...

i know men jag får de andra kanalerna typ tidigast på fredag men när börjar gossip girl?

Anonym sa...

okej nu spammar jag dig men jag har inte heller hittat när det ska börja! fattar verkligen nada men de sänder repriser på söndagar än så länge så det dröjer väl några veckor te.

du ska inte klaga om du får kanalerna denna veckan, haha.