onsdag 29 oktober 2008

Jag har suttit på biblioteket ett par dagar nu och pluggat. Faktum är att det är väldigt mysigt och fridfullt bland alla gamla och dammiga böcker. Men när jag sitter här och ibland tittar upp från böckerna för en liten paus kan jag inte sluta fascineras över det mode som cirkulerar bland alla landets bibliotikarier. Det ska vara linnekläder framför allt och helst en lång kjol ihop med en tunika. Deras heta assecoarer är främst "tulpanörhängen" alltså tulpaner i typ trä á la Kosta Boda. Det skulle vara väldigt trevligt med en bibliotikarie som vågar bryta trenden känner jag. I alla fall så sitter jag här och läser "Pippi och Sokrates" som är en mycket trevlig, filosofisk bok där citat från Pippi flödar.

- Är det här den där flickan som har flyttat in i Villa Villekulla, frågade den ena av poliserna.
- Tvärtom, sa Pippi. Det här är en mycket liten moster som bor på tredje våningen i andra ändan av stan.

Tur att man inte läser ekonomi, de måste ha typ världens torraste litteratur.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ekonomi kan vara riktigt kul ibland faktiskt, till och med i bokform. men man måste koncentrera sig när man läser, annars blir det bara soppa. och det räcker med a-kursen, suck.

Anonym sa...

Hej Mathilda.. Äntligen hittar ja hit. =)
ska bli kul att läsa. Kramar