tisdag 14 oktober 2008

Det här med höst och vilka kläder som lämpar sig för denna årstid är en intressant fråga. En del envisas med att behålla sommarens korta jeansshorts medan en del går direkt in på att använda vinterjacka. Nu börjar det kanske bli lite väl kallt och sent på året för att använda sommaroutfitsen men för några veckor sen var det verkligen intressant att gå på stan och titta på folk. Det kunde gå människor bredvid varandra som hade tolkat vädret helt olika, en del bar stickade tröjor, mössor och halsdukar samtidigt som nån annan hade t-shirt och kjol. Jag kände idag att mina uppvikta chinos var inne på slutspurten. Inte för att jag frös eller så men just för att det känns lite konstigt att ens visa 5 centimeter ben. Jag älskar mina chinos men jag får väl försöka hitta nåt substitut.

Igår hade vi förresten födelsedagsmiddag för Isa och jag råkade slänga ur mig den ena konstiga kommentaren efter den andra. Vi pratade om att man kan äta efterrätt även om man är mätt eftersom det hamnar i en annan mage. Varpå jag säger att efterrätten hamnar i hjärtat. "Hellre choklad i hjärtat än lax liksom". Jag hade väldigt klart för mig själv vad jag menade men jag verkade vara den enda. Snälla om det är någon som förstår, kommentera!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Man kan ju ha knästrumpor under chinosen, då visar man inga ben. Har man svarta chinos kan man ha svarta knästrumpor, har man beiga kan man ha beiga knästrumpor och så vidare.