fredag 29 augusti 2008

Att blogga eller att inte blogga..?

Egentligen är jag nog ingen bloggare, dels för att det inte händer så jäkla mycket i mitt liv och dels för att jag inte tycker att man ska blogga om det som händer i ens liv. Hur trist är det liksom inte att läsa om vad någon har ätit till frukost, lunch och middag för att sedan överraskas av att bloggaren i fråga ska gå och lägga sig tidigt ikväll, hade ju sån jäkla mensvärk.

Jag har studerat Blondinbellas blogg lite för att se vad hajpen är om liksom och jag fattar fortfarande inte grejen. Visst tjejen är hyfsat framgångsrik, bara 17 (18?) år och redan egenföretagare och så vidare men någon bra bloggare vet jag inte. Hon skriver om det senaste releasepartyt hon var på och vad hennes fula kille Nils gör och säger. Idag kunde man till exempel läsa att hon har blivit av med sin räls och ska passa på att bleka gaddarna när hon ändå är igång, livet kunde inte varit lätt för henne innan. Stackaren. Jag är egentligen inte bitter och inte avundsjuk på henne som folk kanske tror. Jag är mest fascinerad över att en blogg om hennes liv och senaste outfits kan vara värd flera miljoner.

Jag är inte ett dugg som Blondinbella, jag är för det första hyfsat brunhårig och bor definitivt inte i Stockholms innerstad. Jag bor i Kalmar/Växjö och pluggar till lärare. Hett va? Mitt namn är Mathilda och jag är numera bloggvärldens Brunettilda.

Inga kommentarer: