fredag 29 augusti 2008

School´s out..

Förra veckan hade jag och mina bästa vänner från gymnasiet återträff och vi konstaterade att alla ettor som invaderade stan just då var hur störiga som helst. Men faktum är att vi var precis likadana själva. Vi gick typ sex pers i bredd, vi käkade glass på Donken och shoppade smågrejer på H&M.

Vi brukar hinna med att träffas allihop typ två gånger per år, en på sommaren och en vid jul och det är alltid lika kul när man börjar snacka om den gamla goda tiden. För det var verkligen en gammal och god tid. Vi tyckte att vi ägde skolan, i tvåan tog vi till och med en bild på bara oss till skolkatalogen där det stod "VIP`s - antingen är du för oss eller emot oss". Det kanske låter lite småpatetiskt i sig men det var bara en liten del i det stora sammanhanget. Faktum är att vi var ganska hatade av resten av klassen genom hela ettan, det lugnade sig lite i tvåan och på studenten i trean var vi alla ganska bra vänner. Vi eliminerade medlemmar och tog in nya i vårt lilla gäng, vi skrattade alltid högst och störde mest under lektionerna. Kodspråk uppfanns för att kunna diskutera helgens bravader under första lektionen på måndagen vilken jag tror ofta var engelska med Cordelia. Hur hemska vi än kan verka så var vi ändå väldigt omtyckta av våra lärare och speciellt rektorn. Jag minns inte om det var vi eller vår rektor som döpte oss till "Svarta klubben", i vilket fall så är det väldigt komiskt.

På bilden poserar jag och Lisa med Micke för väldigt längesedan..

Lilja och Anton (observanta läsare finner mig till höger om Anton i fönstret)
Så ja jag stör mig fortfarande på alla som invaderar stan och är i vägen när just jag ska förbi men så kommer jag att tänka på min egen gymnasietid och traskar vidare med ett leende på läpparna, om inte ett begravt gapskratt.

2 kommentarer:

Mathilda sa...

haha, anton är SÅ liten på bilden!

Anonym sa...

alltsa det marks att ni redan har glomt mig.. for jag traffade i alla fall inte er forra veckan..... snif