lördag 16 oktober 2010

Multimedia message

Kan det bli bättre än så här? En tidig frostig lördagsmorgon runt växjösjön. Det var mest pensionärer som pratade om lavemang och diverse trevligheter men vad gör det? Senare blir det gym och aerobics. Ikväll får vi middagsgäster och det ska bli mycket trevligt. Veckan har träningsmässigt gått bra förutom att jag missade ett gympass i onsdags, blev bara step. Igår sprang jag 5 km på löparband, är det nån som vet om det oftast är lättare än att springa vanligt? Kändes så i alla fall. Peace out. 

2 kommentarer:

Fobisk sa...

Vackert! Har aldrig riktigt upplevt Växjö - kanske är dags snart.

5 kilometers löpning är verkligen bra! För att besvara din fråga har jag för mig att det ska vara med krävande att springa utomhus. Tror att man belastar fler muskler, och på löpband kan man gå miste om den "explosivitets-löpning" man enklare får utomhus - antingen genom att man "spurtar" eller om man inte vill minska i hastighet vid uppförsbackar (man får ta i mer och belaster fler muskler). Därför ser jag fram emot sommaren. :)

Daniel sa...

Så sjukt vackert där nere. Längtar tillbaka!